Prowadząc działalność w Internecie, kluczowe jest nie tylko zdobycie potencjalnego klienta, ale także utrzymanie go i pokazanie mu, że jest on dla nas niezwykle ważny. Wówczas mamy szanse na zbudowanie lojalnej bazy klientów. Oprócz wszelakich podejmowanych działań marketingowych, takich jak promocja czy zwiększenie widoczności witryny, ważne są także działania podejmowane w zakresie remarketingu. Czym on jest i jak go odpowiednio zorganizować?.
Zdajemy sobie sprawę, że prowadząc działania np. w Google Ads, czy pozycjonując witrynę, zapraszamy i sprowadzamy użytkowników na własną stronę internetową czy aplikację. Jednak istnieje jeszcze jedna gałąź marketingu, która wesprze wymienione działania. Mowa tutaj o remarketingu. Dzięki niemu, mamy możliwość zwiększenia ilości kontaktu użytkownika z naszą stroną i reklamą. Wówczas przełożyć się to może na większą konwersje, a tym samym większe zyski. Pamiętajmy, w jaki sposób działania podejmują użytkownicy. Większość z nich dokonuje zakupów pod wpływem impulsu, na podstawie wielu porównań innych stron internetowych. Remarketing pozwoli ponownie wyświetlić im naszą reklamę, jeśli odwiedzili oni już wcześniej naszą stronę. To z kolei, może przełożyć się na ponowne zainteresowanie klienta zakupem, bądź przypomnienie mu o istniejącej ofercie. Jest to więc jedno z ważniejszych działań marketingu online, który może zapewnić nam większe zyski.
Remarketing w dużej mierze zależy od plików cookie, które odpowiedzialne są za zbieranie informacji. Dzięki temu wiem, kto już odwiedził naszą stronę. W przypadku prowadzenia kampanii remarketingowej, istotne jest:
Zwykle tego typu kampanie realizowane są za pośrednictwem Google i Facebooka. Mamy wówczas do wyboru dwa modele przeznaczone dla e-commerce:
Platformy społecznościowe to idealne miejsce do prowadzenia wszelkiego rodzaju działań marketingowych i remarketingowych. Często wykorzystywany jest więc sposób zamieszczania reklam na Facebooku. Portal, udostępnił również narzędzie, dzięki któremu, remarketing będzie tam o wiele prostszy. Poznajmy Piksel Facebooka.
Najprościej rzecz ujmując, jest to kod, który umieszczony jest w witrynie, dzięki któremu możemy śledzić, jak konwertują nasze reklamy Facebookowe. Wówczas łatwiej będzie nam targetować i budować listę odbiorców, popartą statystykami.
Po pierwsze możemy śledzić konwersję, czyli interakcje, jakie zostały podjęte z naszą witryną, na podstawie reklam z Facebooka. Zobaczymy też, kto wyświetlił naszą reklamę z poziomu np. smartfona, a kto z poziomu innego urządzenia. Łatwiej będzie nam wówczas udoskonalić stronę. Piksel pomoże nam też odpowiednio zoptymalizować reklamy, by kierować je do odpowiedniej grupy odbiorców. Pixel Facebook skutecznie wesprze działania remarketingowe, ponieważ umożliwia nam ponowne skierowanie reklamy do użytkownika. W końcu możemy utworzyć grupy odbiorców, co pomoże określić grupy targetowe.
Facebook pixel to niezwykle istotne narzędzie, które pomaga optymalizować reklamy. Dodatkowo, mamy do dyspozycji pixel helper, jako darmowe narzędzie do naprawy. Zdarza się, że mamy problem z konfiguracją lub, po prostu Piksel Facebook nie jest wstanie pracować wydatnie. Wówczas wystarczy zainstalować helper. Jak widać więc, jest to niezwykle proste w obsłudze i wydajne.