Przegląd prasy branżowej I/2017

Od dzisiaj nowy czynnik rankingowy Google - 9.01.2017
google
Od 10 stycznia 2017 roku Google bierze pod uwagę nowy czynnik rankingowy dotyczący wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. O swoich planach poinformowało na oficjalnym blogu z prawie pięciomiesięcznym wyprzedzeniem. Czynnik „Mobile-first indexing” ma obniżać pozycje w wynikach wyszukiwania tym serwisom, które wyświetlają uciążliwe, pełnoekranowe reklamy utrudniające dostęp do treści. Całkowite wprowadzenie zmiany zajmie jeszcze troszkę czasu. Dlatego już teraz warto być przygotowanym i projektować serwisy responsywne - dopasowujące się dobrze zarówno do ekranów komputerów jak i np. smartfonów.

Źródło: blog.widzialni.pl

GoogleBot Crawl Budget – co na ten temat mówi samo Google? - 17.01.2017
crawl
Google nie posiada jednoznacznej definicji opisującej Crawl Budget. Dla niego to cała filozofia i zestaw przeróżnych czynników. Z tego względu postanowiono uporządkować informacje na ten temat i pokazać co nim jest a co nie. Poprzez analizę dostępnych danych doszło do konkretnych wniosków m.in. do tego, że posiadanie wielu niskiej jakości podstron wpływa negatywnie na crawl budget. Najbardziej zaniepokojeni powinni być webmasterzy, których witryny spełniają te kryteria. Marnowanie mocy przerobowych przez roboty Google na takich stronach może zostać szybko ukrócone na dłuższy czas. Skutkuje to bardzo wolną indeksacją kolejnych nowych podstron.

Źródło: blog.semurai.pl

5 najważniejszych trendów w content marketingu w 2017 - 20.01.2017
contented
Z roku na rok content marketing staje się coraz bardziej popularny. Dużo firm rezygnuje z marketingu tradycyjnego, ponieważ działania content marketingowe wymagają dużo mniejszego nakładu finansowego. Istnieją pewne tendencje, które kształtować będą branżę marketingu treści i mogą stać się trendami w content marketingu. Należą do nich Content a rozszerzona rzeczywistość,  Content, czyli storytelling z prawdziwego zdarzenia, Content a influencer marketing, Content a customer journey oraz Content a reklama natywna.

Źródło: www.contented.pl

Google wymusza HTTPS - 21.01.2017
logo
Jeszcze w 2016 roku na blogu developerskim Google oznajmił, że od stycznia 2017 przeglądarka Chrome będzie ostrzegała użytkowników przed witrynami w http://, które posiadają pola haseł i kart kredytowych. Dokładnie oznacza to to, że od teraz jeśli masz na stronie takie pole logowania i wchodzisz na nią wpisując http://… to w przeglądarce Chrome będzie pojawiało się ostrzeżenie. Kwestia bezpiecznych połączeń dotyczy szerszego grona stron a nie tylko sklepów. Taki komunikat pojawia się także na każdym forum i blogu.

Źródło: mkane.antygen.pl

15 sprawdzonych narzędzi, które wspierają sprzedaż w e-sklepie - 27.01.2017
marketingibiznes
W tekście przedstawione zostały przydatne narzędzia takie jak Freshmail, PushPushGo, GetResponse, SalesBee, SaveCart, In stock reminder, Smartsupp, ZenDesk, CallPage, Like2have.it, Buyable Pins, Ceneo, Cash4Free, Google Moja Firma oraz Brand24. Pomocne są one zarówno dla osób, które chcą założyć sklep internetowy, jak dla tych, którzy na rynku obecni są od jakiegoś czasu ale nie cieszą się zbyt dobrym wynikiem. Podane narzędzia pomagają między innymi w kontakcie z klientem, monitoringu internetu, sprzedaży do własnej bazy subskrybentów, budowaniu marki, czy sprzedaży przez social media.

Źródło: marketingibiznes.pl

Wyklikiwanie reklam Adwords, ale przez kogo? Nieuczciwą konkurencję? - 28.01.2017
klik
Wyklikiwanie reklam Adwords przez konkurencję to stara i znana praktyka. Dzieje się tak niemal w każdej branży. Nawet gdy jest oczywiste, że dochodzi do tego procederu, Google automatycznie nie zwraca środków za nadmierne kliki z powtarzających się IP. W przypadku reklamy tylko na połączenia, pozostają one dodatkowo tajne. Możemy zgłosić sprawę i dostać zwrot nieprawidłowości od obsługi Adwords. Jednak aby samemu dowiedzieć się konkretnie kto i z jakiego adresu klika w nasza reklamę, musimy się wykazać niemałym sprytem. Żeby konkretnie powiązać nr telefonu z konkretną firmą, należy założyć dodatkowe podstrony niewidoczne na stronie, a dostępne tylko dla osób które otrzymają link wysłany SMS-em.

Źródło: seobloczek.pl